Saturday, April 1, 2023
Zvonul
  • Afaceri
  • Crypto
  • Social Media & Media
  • Tehnologie & IT
  • Celebritati
  • Travel
  • Afaceri
  • Crypto
  • Social Media & Media
  • Tehnologie & IT
  • Celebritati
  • Travel
No Result
View All Result
Zvonul
No Result
View All Result
Home Social Media & Media

Construirea unui brand de succes in zilele noastre

by admin
September 19, 2022
in Social Media & Media
0
Construirea unui brand de succes in zilele noastre
0
SHARES
4
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Construirea unei marci in timpurile noastre este o realitate prezentata pe masa tuturor directorilor generali ai marilor companii, cu toate acestea, brandingul nu trebuie discutat doar in companiile mari. Imagineaza-ti ca Google a inceput intr-o sala de facultate. Ori de cate ori mi se spune ,,dar este marca mea suficient de mare pentru a face branding” spun ca nici o companie de succes nu s-a nascut gigant. Google este doar unul dintre miile de exemple pe care le avem.

Gasesirea unui scop

Care este motivul tau de a fi si de a exista? Personalitatea este unica. Marcile fara personalitate sunt marci care nu raman in memoria nimanui. Gandeste-te la copilarie si incearca sa-ti amintesti de prietenii tai din liceu. Va fi un fapt, ca va veti aminti de cei care au avut cea mai puternica personalitate, cei care au fost cei mai amuzanti, curajosi sau acei lideri prin fire. Iti vei aminti de cei timizi care erau candva in colt, dar memoria ta va dura ceva timp sa proceseze asta.

Scopul Google este de a ,,organiza informatiile lumii”. Acest scop schimba lumea? Ei bine, daca crezi ca Google nu a schimbat lumea, ai intarziat cel putin 25 de ani cu ceea ce se intampla, asa cum spunem mereu ca scopul companiei este sa schimbe lumea.

Google a avut succes, nu in ultimul rand pentru ca scopul are un impact asupra vietii de zi cu zi a oamenilor, iar toti cei de la Google sunt – sau cel putin ar trebui sa fie – preocupati de organizarea informatiilor. Din cele peste 50 de produse pe care Google le pune la dispozitia publicului larg, gratuit, vedem ca scopul este inglobat in produse, in comunicarea de zi cu zi si, in consecinta, in marca si imaginea lor.

TradeMark nu inseamna doar logo

Multi oameni cred ca este suficient sa ai o marca. De fapt ai un logo, nu o marca. Diferenta este ca siglele sunt desene, TradeMark-urile au sens si, desigur, ca logo-ul si pozitionarea sunt pictograme pentru a transmite acest lucru, in acelasi mod, ca brandurile trebuie sa fie construite zilnic, intelegand ce se intampla in lume si in acel moment, lumea trece printr-una dintre cele mai mari transformari din istorie.

Brandingul depaseste logo-ul, este un exercitiu zilnic. Triada branding-ului este a sti ce este marca, ce face si cum comunica. Comunicarea presupune intelegerea faptului ca marcile nu sunt ceea ce spun, ci ceea ce oamenii percep despre companie.

Aceasta fraza nu este batuta in cuie dar este o fraza care trebuie sa fie in varful oricarei strategii de marketing si comunicare, indiferent daca aceasta activeaza in online sau offline.

Marcile schimba jocul

Personalitatea trebuie expusa, deoarece personalitatile timide nu atrag atentia.

Companiile de renume au propriile lor teritorii. Cand o persoana cauta un segment, sunt mai multe teritorii de analizat, cand o marca isi insuseste unul, atrage atentia celor care isi doresc acel teritoriu, desigur, oamenii nu stiu sa distinga teritorii, dar au gusturi, si aceste gusturi sunt teritoriile.

O persoana care vrea sa bea o bautura energizanta fara calorii. Ce vrea aceasta persoana? Sa o punem ca exemplu, ca si-a dorit o bautura sanatoasa, delicioasa si ca nu a vrut sa fie vinovata de baut si ingrasare. Vezi ca avem niste teritorii, de exemplu, unul poate fi bautura sanatoasa, dar perceptia oamenilor este ca sanatos nu are gust, ceea ce nu este intotdeauna adevarat, dar este perceptia generala.

Marca care isi insuseste sanatos cu aroma are sanse mai mari sa ajunga la publicul care se asteapta, cei carora nu le pasa de aroma, ci de sanatos, vor cauta si alte marci care se afla pe acest teritoriu.

Teritorii diferite, cu care se lupta marci similare. Castiga cine gaseste consumatorul cel mai bun in acel teritoriu, uneori brandurile de top din segmentul lor, dicteaza regulile, creeaza tendinte si au consumatori mai fideli. RedBull este acolo pentru a nu ma lasa sa mint, la fel ca Coca-Cola, Google, Apple, McDonalds, Harley-Davidson, Starbucks, Outback si asa mai departe.

Marci iconic

Mai sus am mentionat unele dintre cele mai emblematice marci din lume. Cand te gandesti la cafea, exista mii de marci, dar cand te gandesti la un Marca de cafea care aduce o experienta, Starbucks domina. Sunt mii de cafenele ce au copiat stilul lui Starbukcs, ceea ce este normal sa se intample, dar Starbucks va fi mereu unic, pastrand secretul unui brand iconic.

Un alt factor important este ca marcile iconice nu copiaza, sunt copiate. Daca cauti pe internet pixuri replici, vei gasi mai multe site-uri care vand Montblanc, in multe, falsul este grotesc, dar in alte cazuri, chiar si cei care lucreaza la brand pot fi confuzi din cauza perfectiunii. Dar de ce este Montblanc cel mai contrafacut producator de pixuri din lume? Pur si simplu pentru ca este cel mai iconic producator din lume cand vine vorba de stilouri si pixuri de lux.

Exista mai multe marci de pixuri in intreaga lume, de la cele mai ieftine cu pret pornind de la 2 lei, precum Bic, pana la pixuri mai scumpe, precum Hugo Boss, un companie importanta de pixuri pentru barbati, cu linia sa de pixuri in jurul pretului de 500 de lei, deasupra Bicului, dar mult sub Montblanc si pixurile din in gama sa de ~5000 mii de de lei, cu unele peste ce pot avea preturi de peste 1 milion de de dolari.

Construirea brandului este cheia succesului intr-un business…

Este compus din mai multe puncte, precum cele mentionate mai sus, dar si altele mai importante, cum ar fi intelegerea faptului ca brandurile spun povesti, cu consecventa, asa cum am spus mai sus, si tot ele pot schimba jocul in industria in care activeaza.

admin

admin

Next Post
Ce limbaj de programare iti aduce cei mai mulți bani

Ce limbaj de programare iti aduce cei mai mulți bani?

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

bitcoin
bitcoin

Bitcoin (BTC)

Price
$ 27,878.00
ethereum
ethereum

Ethereum (ETH)

Price
$ 1,773.78
tether
tether

Tether (USDT)

Price
$ 1.00
cardano
cardano

Cardano (ADA)

Price
$ 0.372438
solana
solana

Solana (SOL)

Price
$ 20.36
binance-usd
binance-usd

Binance USD (BUSD)

Price
$ 1.00

Recommended

optimizare seo

Ce inseamna optimizare SEO si care sunt cele mai bune metode de a ranka in 2023

2 months ago
brad pitt

Brad Pitt – Un actor de talie mondiala

1 week ago
Zvonul

© 2022 Toate drepturile rezervate zvonul.ro

Navigate Site

  • Afaceri
  • Crypto
  • Social Media & Media
  • Tehnologie & IT

Follow Us

No Result
View All Result
  • Home
  • Afaceri
  • Crypto
  • Social Media & Media
  • Tehnologie & IT
  • Celebritati

© 2022 Toate drepturile rezervate zvonul.ro