Mulți oameni nu văd clar relația dintre climă și afaceri. Chiar dacă o relație directă nu există în unele sectoare, vremea de măine poate afecta afacerile.
Ști cum vremea de mâine îți poate afecta financiar afacerea? Sau ai analizat modul în care afacerea ta afectează clima? Aveți suficiente date pentru a răspunde la aceste întrebări?
Clima exercită o influență foarte semnificativă asupra activităților economice. Pe măsură ce se schimbă, multe industrii pot fi afectate pozitiv sau negativ. Prin urmare, companiile și profesioniștii trebuie să fie conștienți de această schimbare. La urma urmei, acesta poate fi un factor determinant pentru sustenabilitatea afacerii.
Afacerile au impact asupra climei
Principalul factor care provoacă încălzirea globală și schimbările climatice este utilizarea combustibililor fosili, în special petrolul și derivații săi. Cu alte cuvinte, arderea combustibililor fosili este una dintre principalele surse de emisii de gaze cu efect de sera lucru ce pot afecta vremea de maine, de peste o saptamana sau de peste un an. Majoritatea companiilor depind de petrol atât ca sursă de materie primă pentru produsele lor, cât și ca sursă de energie. În plus, există mulți pași în lanțul valoric care pot exacerba încălzirea globală.
Companiile și produsele din petrol.
Energia, apa și alte resurse naturale sunt folosite în producerea acestuia. Multe procese generează deșeuri și emit CO2 în atmosferă. Un număr mare de produse folosesc plastic (derivat din petrol) în ambalajul lor. Distribuția produselor depinde de transport folosind combustibili fosili. Comercializarea folosește energie electrică generată din surse care nu sunt întotdeauna regenerabile. Prin urmare, companiile trebuie să recunoască faptul că fac parte din problemă și, de asemenea, parte din soluție.
Cu toate acestea, clima a zguduit deja multe afaceri din diferite sectoare de afaceri, cum ar fi finanțele, agricultura, chiar și sănătatea. Prin urmare, managerii publici și privați, fermierii, oamenii legați de construcții civile, sănătate publică, turism și urbanism trebuie să stăpânească din ce în ce mai mult acest subiect și să se gândească strategic la modalitățile de acțiune in ceea ce priveste imbunatatirea vremii de maine.
Vremea afectează afacerile

Este dificil de cuantificat cât de mult pot afecta afacerile schimbările climatice . Cu toate acestea, efectele sale sunt deja observate în întreaga lume. Dezastrele climatice majore, cum ar fi secetele, inundațiile și uraganele au interferat cu valorile asigurărilor și au afectat lanțul complicat de producție și aprovizionare pentru industrie. Odată cu globalizarea, întreruperea producției de componente industriale oriunde pe glob poate genera pierderi financiare semnificative pentru companiile din alte părți.
Pe de altă parte, unele sectoare sunt indirect afectate de schimbările vremii de mâine. Acesta este cazul construcțiilor civile, planificarea infrastructurii urbane, ajutorarea în caz de dezastre și turismul, printre altele.
Impactul pieței
Piața poate fi afectată de schimbarea cererii de bunuri și servicii. Nevoia de cunoștințe, abilități, tehnologii și produse care să ajute societatea să se adapteze la impactul climatic crește. Astfel, noi cereri cresc și, în consecință, afacerile s-au concentrat pe schimbările climatice. Acestea sunt idei inovatoare care vizează utilizarea energiilor regenerabile, spre reducerea utilizării combustibililor fosili, spre mobilitatea durabilă și spre înlocuirea petrolului ca materie primă pentru produse. Pe de altă parte, unele produse și servicii pot avea cererea redusă. De exemplu, am putea aminti scăderea consumului de încălzitoare, reducerea consumului de plastic, căutarea produselor care utilizează materie primă reciclată, printre altele.
Impact asupra logisticii
Vremea de azi sau de maine poate interfera cu logistica unor afaceri, în special a celor al căror lanț de producție este distribuit în diferite țări. Lipsa proviziilor cauzată de vreme poate determina întreruperea activității. De asemenea, afacerile care depind de infrastructuri specifice, precum serviciile de comunicații, energie și transport, pot avea activități întrerupte, provocând pierderi suplimentare.
Impact asupra oamenilor
Schimbările climatice au un impact direct asupra oamenilor, ceea ce, la rândul său, pot conduce afacerile mai departe schimbari. Creșterea căldurii extreme provoacă disconfort și disconfort. Drept urmare, compania poate înregistra o scădere a productivității angajaților săi și o creștere a absenteismului. Ca urmare, compania va trebui să investească în îmbunătățirea confortului mediilor de lucru. De asemenea, creșterea bolilor transmise prin vectori poate afecta și angajații și clienții, interferând cu capacitatea lor productivă sau de cumpărare.
Impact asupra instalatiilor
Impactul pe care il poate avea vremea de maine poate avea efect și asupra instalațiilor comerciale, cum ar fi clădirile și alte infrastructuri implicate. În acest sens, atât proiectarea, construcția și întreținerea instalațiilor noi, cât și actuale trebuie să țină cont de imbunatatirea vremii de mâine. Aceste instalații trebuie să fie produse și gestionate cu emisii scăzute de carbon și adaptate la noile cerințe ale climei. În unele cazuri, va fi necesară mutarea instalațiilor în locații mai sigure.

Impactul asupra proceselor
Unele procese sau activități sensibile la schimbările climatice pot necesita noi metodologii sau noi echipamente. Scăderea disponibilității de apă și energie, reducerea deșeurilor și controlul emisiilor pot necesita investiții mai mari din partea companiei. Dar pot genera și noi oportunități de afaceri care vizează îmbunătățirea proceselor.
Impactul asupra finanțelor
Costurile daunelor climatice, nevoia de noi investiții pentru adaptare, apariția unor episoade de întrerupere a activităților pot afecta finanțele companiei. Daca compania se afla in zone cu potentiale riscuri climatice, va avea costuri de asigurare mai mari si riscuri mai mari pentru investitori.In plus, lipsa managementului riscului poate interfera cu accesul la finantarile viitoare.
Clima și afaceri: riscuri corespunzătoare
Dacă analizăm posibilele impacturi descrise mai sus, putem identifica riscurile pe care vremea de mâine le poate genera pentru afacerea noastră, dar acestea nu sunt toate, lista continuă.
Riscuri reputaționale.
Lipsa unei planificări strategice care să integreze schimbările climatice poate genera riscuri reputaționale pentru companie. Dacă compania nu este pregătită să garanteze siguranța în ciuda vremii de mâine sau al altor factori de risc, sănătatea și bunăstarea oamenilor sau îndeplinirea contractelor sale prin întreruperea activităților sale, reputația sa va fi compromisă.
Riscuri operaționale.
De asemenea, dacă planificarea strategică a companiei nu include previziuni viitoare ale schimbărilor climatice, compania se poate confrunta cu riscuri operaționale. Dificultățile de aprovizionare cu materii prime, resursele esențiale, posibilitatea deteriorării instalațiilor și creșterea absenteismului sunt principalii factori ai acestei probleme.
Riscuri de mediu.
Inadecvarea instalațiilor și proceselor pentru un climat diferit, sau daune generate în instalații și echipamente, cauzate de evenimente meteorologice extreme pot genera riscuri mari de mediu pentru companie și mediu.
Riscuri pentru sănătate și siguranță.
Acestea sunt legate de lipsa de adaptare a instalațiilor și echipamentelor la un climat diferit și de lipsa unor politici adecvate de reducere a riscului de dezastre.
Riscuri financiare.
Acestea sunt legate de lipsa de acțiuni care să minimizeze toate impacturile posibile ale schimbărilor climatice asupra companiei. Și, în sfârșit, prin faptul că nu luăm în considerare un climat în schimbare.
Riscuri strategice.
Vremea de mâine au transformat modul în care companiile fac afaceri. Tranziția către o economie cu emisii scăzute de carbon este inevitabilă și în câțiva ani aceasta va fi realitatea. Companiile care nu privesc spre viitor, având în vedere această situație, riscă să adopte strategii pe termen lung care nu mai sunt acceptate de noile piețe.
Climatul și afacerile: oportunități
Toate sectoarele societății vor fi afectate de schimbările vremii de mâine. Această situație face ca schimbările climatice și sustenabilitatea să facă parte din aceeași monedă. Cu alte cuvinte, relaționând climatul și afacerile, putem identifica multe oportunități de a îmbunătăți lumea și de a câștiga în continuare bani. Multe companii din întreaga lume se trezesc deja la această nouă realitate climatică. Strategic, ei caută să se adapteze la noua situație, profitând de oportunitățile identificate. Pe de altă parte, interesul companiilor și profesioniștilor pentru atenuarea emisiilor de gaze cu efect de seră a generat noi produse și noi locuri de muncă legate de producerea de energie curată.
Cheia este că, într-un alt climat, trebuie să o facem diferit. Astfel, vor fi necesare noi cunoștințe, noi competențe, noi tehnologii, noi produse și noi servicii.
În acest context, profesioniștii și companiile își pot găsi calea de a acționa sustenabil. Primul pas în acest sens este conștientizarea faptului că trebuie să analizăm mai bine schimbările climatice și să găsim cea mai bună cale de urmat, cu planificare și o viziune integrată asupra afacerii.